top of page

Hey! Welkom op mijn blog Happy Friyay. Op dit kleine stukje internet heb ik zo'n 5200 volgers. Je kunt hier elke vrijdag (friyay!) een nieuw artikel verwachten. Heb je
vragen of opmerkingen? Je kunt altijd hier contact met me opnemen.

Stay connected

  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon

+ Do: Analoge Fotografie (Deel 1) +

Hey! Als ik ergens ben, let ik let altijd op of ik iets zie om te fotografen. Ik twijfelde al lang over het kopen van een polaroid camera, ik wist alleen niet zo goed welke ik moest kiezen. Dagenlang heb ik op het internet gezocht naar verschillende analoge camera’s.

Uiteindelijk kwam ik terecht bij de Fujifilm Instax Mini 8. Ik was helemaal tot over mijn oren verliefd. Snel ging ik op zoek naar reviews. De Fujifilm Instax Mini 8 camera is trouwens geen officiële polaroid camera, aangezien Polaroid een merk is. Toch noem ik hem even zo voor het gemak.

Het was april 2015 en ik keek op de website van Hema. Daar zag ik dat ze de Fujifilm Instax Mini 8 verkochten! Destijds was hij in de aanbieding voor maar €59,-. Niet duur voor een camera. Op 9 mei was ik jarig, dus het leek me leuk om dit aan mijn ouders te vragen voor mijn verjaardag. Ik was bang dat de aanbieding maar voor even zou zijn, dus we hadden hem al vroeg besteld. Dat vond ik niet erg, want dan kon ik hem mooi meenemen op vakantie om daar mooie foto’s te maken. De camera is er in het wit, roze, zwart, blauw en geel. Zelf heb ik de witte variant, omdat wit bij alles past.

Ook de fotorolletjes waren in de aanbieding. Daar heb ik twee doosjes van gekocht. Een doosje bevat 2×10 foto’s, dus in totaal had ik er 40. Daar kan ik wel even mee vooruit. Alleen je moet wel zuinig mee doen. Eén foto kost rond de €0,70 cent.

Het nadeel was dat we op vakantie waren in Dubai (Verenigde Arabische Emiraten). Dat is geen ramp, maar op de fotorolletjes stond dat je geen foto’s kon maken boven de 40°C. Het probleem was dat het er rond de 45°C was. Ik was benieuwd wat er zou gebeuren als je foto’s maakt met een temperatuur van boven de 40°C. De foto’s lijken licht en wazig, erg jammer. Met ditwoestijnklimaat heb ik dan ook geprobeerd om foto’s te maken als het een dag bewolkt was (rond de 38°C). Verder was er gewoon air conditioning in de winkelcentra, dus daar kon je ook prima foto’s maken van leuke restaurantjes etc.

De voordelen: + De camera ziet er leuk uit + De camera zelf is niet duur + Is te verkrijgen in meerdere kleuren + Is makkelijk te bedienen + Maakt snel foto’s + Foto’s zijn na 3 minuten zichtbaar

De nadelen: + Fotorolletjes zijn erg prijzig + Maakt slechte foto’s boven de 40°C + Foto is niet altijd even scherp + Foto is niet altijd goed belicht + Lens is niet gelijk met de viewfinder + De camera is erg wennen + Je moet het in één keer goed doen

Wat vinden jullie van de camera en zou jij hem willen kopen? Let me know! De volgende keer vertel ik je wat meer over hoe de camera precies werkt. Keep you posted!

bottom of page