top of page

Hey! Welkom op mijn blog Happy Friyay. Op dit kleine stukje internet heb ik zo'n 5200 volgers. Je kunt hier elke vrijdag (friyay!) een nieuw artikel verwachten. Heb je
vragen of opmerkingen? Je kunt altijd hier contact met me opnemen.

Stay connected

  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon

+ Steden waar ik heen wil (Deel 2) +

Hey! Vandaag het tweede deel van steden waar ik (nog) graag heen wil. Deze keer heb ik drie steden in Duitsland uitgekozen. Benieuwd welke het zijn? Lees dan verder.


Berlijn: Laat ik even beginnen met het belangrijkste punt en dat is dat Berlijn bruist van de creativiteit! Verder zijn er in Berlijn waanzinnig veel vintage shops die volhangen met de allermooiste ‘designerlookjes’. Je betaalt vaak per kilo of een deel ervan. Veel voor weinig dus! Verder is Berlijn een echte ‘buitenstad’. Bij restaurantjes zit iedereen het liefst op het terras, de parken zijn altijd enorm vol en mensen pakken liever de fiets dan de auto.


Hamburg: Ik ben nog nooit in Hamburg geweest, maar het lijkt me een leuke stad om naartoe te gaan. De meeste Duitse steden geven je een beetje een grauw gevoel – naar mijn mening. Hamburg is juist het tegenovergestelde. Allemaal leuke wijkjes met fijne kleine winkeltjes die veel meer inspiratie en shopmogelijkheden bij elkaar bieden dan de hoofdstraat zelf.


München: München is de hoofdstad van Beieren en de derde grootste stad van Duitsland, na Berlijn en Hamburg. De stad is vooral bekend om het jaarlijks terugkerende Oktoberfest. Maar München heeft nog veel meer te bieden dan alleen bier. Voor een moderne stad, is München niet echt heel duur. De stad heeft veel mooie en hippe restaurants, bars en cafés die goed betaalbaar zijn.Verder telt München heel veel kastelen!


bottom of page