top of page

Hey! Welkom op mijn blog Happy Friyay. Op dit kleine stukje internet heb ik zo'n 5200 volgers. Je kunt hier elke vrijdag (friyay!) een nieuw artikel verwachten. Heb je
vragen of opmerkingen? Je kunt altijd hier contact met me opnemen.

Stay connected

  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon

+ Life: It's weekend tag! +

Hoera, het is eindelijk weekend! Vier keer per jaar hebben wij toetsweek en ik heb net de eerste toetsweek achter de rug. Nu nog even de cijfers afwachten! Dat vind ik meestal nog spannender dan de toetsen zelf, maar ik zie het vanzelf wel en nu kan ik lekker dubbel genieten. Daarom leek mij de ‘weekend tag’ wel toepasselijk. Ik heb de tag niet zelf bedacht dus als je het leuk vindt, mag je hem gerust overnemen.


1. Heb je op zaterdag en zondag weekend of ben je op andere dagen vrij? Omdat ik nog naar school ga heb ik alleen op zaterdag en zondag vrij. Verder heb ik nog een aantal andere vrije dagen of vakanties tijdens het schooljaar. Ik weet dat de herfstvakantie net voorbij is, maar ik kijk nu al uit naar de volgende vrije dag en/of vakantie.


2. Hoe laat sta je op in het weekend? Ik heb geen vaste tijden wanneer ik in het weekend wakker word. Meestal ben ik rond negen uur wakker en dan draai ik me nog even om in bed. Na een half uur ga ik er dan echt uit om te ontbijten.


3. Hoe ontbijt je in het weekend? In het weekend eet ik veel uitgebreider dan normaal. Meestal eten we thuis broodjes uit de oven met thee en nog wat verse sinaasappelsap. Op zondag eten we standaard gezamenlijk.


4. Hoe ziet jouw weekend er meestal uit? Op zaterdag zit ik nog een beetje in mijn schoolritme en word ik iets eerder wakker dan op zondag. Tijdens het ontbijt lees ik een aantal blogs of bekijk ik wat YouTube filmpjes. ‘s Middags probeer ik mijn huiswerk te maken voor de aankomende week. Als ik tijd over heb, ruim ik mijn kamer op of doe ik nog wat leerwerk. ‘s Avonds kijk ik meestal een serie op Netflix of een aantal programma’s op uitzending gemist zoals Expeditie Robinson. Op zondag ontbijten/brunchen we met z’n allen en dan is het al bijna middag. ‘s Middags kruip ik vaak achter mijn computer om wat vooruit te schrijven voor mijn blog of om samenvattingen te schrijven voor toetsen. ‘s Avonds pak ik mijn tas in voor school en leer ik nog voor een aantal toetsen die we dan binnenkort hebben.


5. Wat doe je het liefst in het weekend? Als we het een keer wat rustiger hebben met school vind ik het fijn om in het weekend af te spreken met vriendinnen. Als dat niet kan, bak ik het liefst wat of kijk ik een film.


6. Wanneer plan je je activiteiten voor het weekend? Als ik met vriendinnen afspreek of als ik een verjaardag heb, weet ik dit meestal een week van tevoren. Als we in het weekend wat leuks gaan doen, besluiten we dat op de dag zelf.


7. Ben je ook bezig met je school in het weekend? Ja, ik ben altijd bezig met school in het weekend. Tegenwoordig probeer ik om zoveel mogelijk dingen op de vrijdag af te hebben. Zo kan ik op zaterdag en zondag goed uitrusten. 8. Hoe laat ga je naar bed in het weekend? Op vrijdag en zaterdag ga ik meestal rond tien uur naar bed. Dan doe ik mijn pyjama aan en lig ik er een half uur later in. Op zondag en doordeweeks ga ik iets eerder naar bed, omdat ik vaak vroeg moet beginnen op school. Als ik doordeweeks te laat naar bed ga, merk ik de volgende dag dat ik heel erg moe ben.


Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen. Hoe ziet jouw weekend er meestal uit? Nog een fijn weekend allemaal!

bottom of page