top of page

Hey! Welkom op mijn blog Happy Friyay. Op dit kleine stukje internet heb ik zo'n 5200 volgers. Je kunt hier elke vrijdag (friyay!) een nieuw artikel verwachten. Heb je
vragen of opmerkingen? Je kunt altijd hier contact met me opnemen.

Stay connected

  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon

+ Personal: 1000 vragen aan jezelf (Deel 2) +

Hey! In mijn leven heb ik tot nog toe heel wat lijstjes mogen en moeten invullen. Vaak met dezelfde gegevens, dezelfde antwoorden op gelijkaardige antwoorden. Soms met andere woorden, nu en dan eens een zinvolle of originele vraag. Ik vind lijstjes invullen best wel leuk. Bij deze dus de tweede episode van 1000 vragen aan jezelf. Hier komen opnieuw 14 vragen.



15. Wanneer ben je voor het laatst in een pretpark geweest?

Dat is toch al een jaar of vier geleden. Dat was in groep zeven toen we opnames deden voor de Schatkamer in de Efteling! Het is echt heel erg, maar mijn ouders houden totaal niet van pretparken. De drukte het wachten en vooral het door elkaar geschud worden en snel op en neer gaan vinden ze maar niets. Ik ben vorig jaar wel met mijn ouders voor de derde keer naar het grootste waterpark ter wereld geweest met wildwaterbanen en dergelijke. Dat vonden we geweldig!


16. Hoe oud hoop je te worden?

Ik hoop elke volgende dag te overleven en kan er geen getal aan kleven. Op welke manier (levenskwaliteit) hoop je oud te worden, vind ik trouwens een zinvollere en veel ook veel onzekerdere vraag dan ‘hoe oud’ (levensverwachting) ik denk te worden. Ik hoop natuurlijk wel om gezond en gelukkig oud te worden en dat ik kleinkinderen mag meemaken.


17. Aan welke vakantie denk je met weemoed terug?

Aan veel vakanties eigenlijk, die met ouders vroeger toen we altijd naar Spanje (Benalmádena) gingen. De meest recente reis was in de meivakantie toen we naar de Verenigde Arabische Emiraten en Qatar gingen. Ik kan gewoon niet kiezen!


18. Hoe voelt liefdesverdriet voor jou?

Voor mij voelt dat zowat als het tegenovergestelde van verliefdheid – wat dan weer voelt als buikgriep. Liefdesverdriet voelt alsof er weinig energie meer over is om verder te gaan met het leven. Maar dat heb ik misschien maar één keer in mijn leven gehad ofzo.


19. Had je liever anders willen weten?

Ik heb best wel een bijzondere naam die maar weinig voorkomt, dus ik ben wel tevreden met mijn naam. Al zijn er ook nog wel andere namen die ik leuk vind. Zoals Fien of Pip die ook wel bij mij zouden kunnen passen. Eigenlijk kan ik vooral namen opnoemen die ik niet zou willen hebben.


20. Waarin heb je aan jezelf getwijfeld?

Aan mezelf twijfel ik best wel vaak, ook al is dat niet altijd duidelijk. Niet of ik goed genoeg ben voor anderen, maar vooral of ik wel goed bezig ben en of ik anderen niet in gevaar breng met wat ik doe. Niet letterlijk, maar dat ik misschien beslissingen neem die ik achteraf beter niet had kunnen doen. Op zich vind ik dat niet zo erg, maar het mag wel iets minder zijn.


21. Maakt het veel uit wat anderen van je zeggen?

Wat de anderen van mij zeggen is informatie, en ik vind dat alle informatie zinvol kan zijn om een beeld te vormen van bepaalde mogelijkheden waar je rekening mee mee kunt houden. Als iets er iets onrechtvaardigs of onzinnigs over mij wordt gezegd, doet me dat niet zoveel. Het zegt niets over mij, maar meer over de persoon die dat zegt. Ik zou wel graag willen weten waarom die persoon dat dan zegt.


22. Wat is je favoriete dagdeel?

Vroeger zou ik daarop ‘de ochtend’ genoemd hebben. Als ik goed uitgeslapen ben, is dat nog steeds zo. Meestal heb ik best wel drukke dagen met school en in de middag maak ik huiswerk. De avond blijft dan over waarin ik meer tijd heb voor ontspanning en dan ben ik veel 'creatiever'. Ik schrijf dit nu bijvoorbeeld in de avond, dus mijn favoriete dagdeel is zonder twijfel de avond.


23. Kun je goed koken?

In mijn dromen kan ik heel goed koken, dan kan ik het theoretisch perfect, maar in de praktijk bak ik er niks van. Het enige wat ik zou kunnen bakken zijn eieren en pannenkoeken. Misschien komt dat omdat ik simpel eten gewoon het lekkerst vind.


24. Op welk seizoen lijk je het meest?

Waarschijnlijk lijk ik het meest op de zomer. In elk geval na de lente en voor de herfst. In het begin van de zomer heb ik altijd een drukke periode achter de rug, maar daarna is het zomervakantie en kan ik van alles genieten. Mijn moeder zegt ook altijd dat ik het zonnetje in huis ben.


25. Wanneer heb je voor het laatst een dag helemaal niets gedaan?

Het hangt er natuurlijk van af wat je met ‘helemaal niets’ bedoelt. Ik heb zelf altijd wel iets te doen, en zelfs als ik niet meteen iets productief lijk te doen, ben ik ontzettend in de weer. Met alles op een rijtje te zetten bijvoorbeeld. Soms letterlijk, meestal figuurlijk. Voor school hoef ik weleens niets te doen omdat ik dan een rustige week heb, maar daarna zijn er weer volop toetsen dus dan moet ik altij wel een beetje vooruit leren. De laatste keer dat ik écht een hele dag bijna niets heb gedaan, was toen ik 41ºC koorts had en in de zomervakantie van 2015.


26. Was je een gelukkig kind?

Ik ben nog steeds een kind hoor! Maar waarschijnlijk we, alhoewel ik er weleens naar uit kijk om 10 jaar ouder te zijn en om dan te studeren.


27. Koop je vaak bloemen?

Nee, ik ben niet zo goed in planten en bloemen in leven houden. Als ik ze koop is het meestal voor iemand anders. Ik ben wel gek op bloemen, zo open in de natuur. Maar ik laat ze meestal staan en ik pluk ze niet.


28. Wat is je droom?

Mijn droom is om te blijven dromen, het liefst meer dan één, en die dan altijd in te kunnen ruilen voor andere dromen. Maar dat is waarschijnlijk geen duidelijk antwoord op de vraag. Ik heb eigenlijk heel veel dromen. Ik zou bijvoorbeeld later heel graag rechten willen studeren of een grafisch vormgeving opleiding willen doen. Ook lijkt het me gaaf om een glazen huis te hebben met een ondergrondse verdieping, helemaal zelf ontworpen. Ik wil ook nog graag de wereld verkennen voordat ik wellicht kinderen heb. Verder maakt het me allemaal niets uit.


Mocht je de vragen ook willen beantwoorden, neem ze dan gerust over. Ik zou het leuk vinden als je me erin tagt!


Aan welke vakantie denk je met weemoed terug?


bottom of page