top of page

Hey! Welkom op mijn blog Happy Friyay. Op dit kleine stukje internet heb ik zo'n 5200 volgers. Je kunt hier elke vrijdag (friyay!) een nieuw artikel verwachten. Heb je
vragen of opmerkingen? Je kunt altijd hier contact met me opnemen.

Stay connected

  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon

+ Snail Mail met... (Deel 3) +

Hey! Snail Mail, wat is dat nou precies? Het is niets minder dan gewoon ouderwetse post! De Engelse vertaling voor Snail Mail is slakkenpost, omdat post veel langzamer is dan bijvoorbeeld een e-Mail of Social Media. Alles wat met post verstuurd kan worden is Snail Mail. Denk maar aan brieven, ansichtkaarten of een leuke gevulde envelop. Snail Mail is er over de hele wereld. Je kunt eenmalig een brief aan iemand schrijven, maar soms gaat het om eindeloos berichten heen en weer sturen. Zo ontstonden vroeger vriendschappen en relaties door het schrijven! Er is één groot misverstand over Snail Mail. Men denkt namelijk dat je cadeautjes bij een brief moet sturen naar penvrienden, maar dit klopt niet. Het belangrijkste is de brief. Daarna is het natuurlijk wel leuk om iets extra's bij de brief te doen. Vandaag laat ik jullie mijn zelfgemaakte Snail Mail zien die ik naar Katinka verstuurde.

Alvast sorrige voor de korrelige foto's. Ik wilde per se dit artikel schrijven, maar ik heb pas laat in de avond foto's van het pakketje gemaakt. Hierboven zie je de envelop die ik heb gebruikt. Ik heb er wat tape en stickers op geplakt om het wat vrolijker te maken.

Ik heb de brief heel simpel gehouden, maar dit komt ook omdat ik wat minder tijd had. Aan de zijkant zit wat tape en verder heb ik er (weer) veel stempels en stickers opgeplakt. Op de foto is het niet heel duidelijk te zien, maar om de brief zit een wit touw gewikkeld.

Hier zie je twee voorbeelden van stempels waarmee ik de brief heb versierd.

Ook heb ik nog twee extra kaarten bij de envelop gedaan. Er zit ook een magneet met scootertjes bij.

Hierboven zie je een aantal hele schattige postzegels, maar ze zijn gewoon nep! De leukste die ik had gevonden op Google heb ik geprint en vervolgens uitgeknipt. Het vosje is mijn favoriet.

Vervolgens heb ik ze met een heel klein notitieblaadje met een leuk patroontje erop (van de Action) ingepakt en een strikje eromheen gedaan met bakkerstouw.

Dan komt nu het gedeeltje waar ik het meest 'trots' op ben. Hierboven zie je al een overzicht van alle schattige kaartjes.

Ik besloot om de Snail Mail in een bepaald thema te houden. Vosjes zijn mijn lievelingsdieren, dus die zie je ook veel terugkomen. Hierboven zie je een roze kaartje van een vos en een eigen gemaakte boekenlegger die ik ontzettend leuk vind!

Deze keer koos ik voor roze bakkerstouw en strikte ik alle kaartjes bij elkaar.

Ook maakte ik een kaartje waaraan ik een slinger vastplakte.

De slinger is gemaakt van bakkerstouw en tape van Winkeltje van Anne. Het was nog een heel gepriegel om alle stukjes even lang te knippen.

Ik vind het er heel schattig uitzien!

Om de Snai Mail nog wat persoonlijker te maken, printte ik deze 'mail tag' van Studio Babsie die ik in de envelop deed. Ik vind de vragen erg leuk bedacht.

(foto van Studio Babsie)

Als extraatje deed ik er ook nog een houten stempel van de Action bij, een ballon van Søstrene Grene, een zakje meloenthee en wat stickers van de Hema.


Dit was alweer de derde reeks van Snail Mail met... Ik vind het nog steeds moeilijk om telkens iets nieuws te bedenken, maar ik hoop dat Katinka er blij mee is. Ik ben ook erg benieuwd naar wat ik ga krijgen.



bottom of page