top of page

Hey! Welkom op mijn blog Happy Friyay. Op dit kleine stukje internet heb ik zo'n 5200 volgers. Je kunt hier elke vrijdag (friyay!) een nieuw artikel verwachten. Heb je
vragen of opmerkingen? Je kunt altijd hier contact met me opnemen.

Stay connected

  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon

+ Personal: 1000 vragen aan jezelf (Deel 3) +

Hey! Vandaag is de derde episode van 1000 vragen aan jezelf. Hier komen opnieuw 14 vragen. Over verhuizen, mijn guilty pleasure en mijn kapsel. Maar ook over mijn favoriete winkels en wat voor drankje ik in een café bestel. Deze keer worden er ook hele persoonlijke dingen gevraagd zoals hoeveel geld ik op mijn bankrekening heb staan en wat voor cijfer ik mijzelf geef.


29. In hoeveel huizen heb je gewoond? Tot op heden zijn dat er drie geweest. Eigenlijk vier, maar die eerste telt niet echt mee omdat ik daar maar twee weken woonde als baby en daarna gingen we verhuizen.


30. Wat is jouw guilty pleasure? Als een ‘guilty pleasure’ een beschamend pleziertje is of iets waarvan ik stiekem geniet, dan heb ik relatief weinig guilty pleasures. Ik vind de term ook een beetje kleinerend, omdat het er vanuit gaat dat het ene plezier meer verheffend zou zijn dan het andere. Toch kan ik wel heel erg genieten van mijn handen in (s)lijm stoppen. Het voelt zo lekker zacht terwijl het best smerig is.


31. Welk boek heb je het laatst gelezen? Op dit moment lees ik meerdere boeken ☺. Ik lees de verbouwing en de eetclub, Saskia Noort en de gelukkige huisvrouw, Heleen van Royen.


32. Waarom heb je het kapsel dat je nu hebt?

Nou gewoon, omdat dat op dit moment zo is. Mijn haar is heel lang (bijna negentig centimeter), maar ik ben het eigenlijk spuugzat. Het liefst knip ik het tot op mijn schouders, alleen mijn moeder vind het zonde omdat ze bang is dat ik er later spijt van ga krijgen. Maar ik ben nu vijftien jaar en ik vind de lengte van mijn haar niet echt meer bij mijn leeftijd passen. Ook ben ik niet zo groot en lijk ik nog kleiner door mijn lange haar. Een vlot, kort kapsel maakt me wellicht wat ouder dus wie weet binnenkort.


33. Ben je verslaafd aan je telefoon? Ik kan niet zonder mijn telefoon, dus ik denk dat ik wel een lichte verslaving heb. Ik maak er foto's en video's mee en al mijn WhatsApp gesprekken en Social Media zit erop.


34. Hoeveel geld staat er nu op je bankrekening? Dat kan ik niet zeggen omdat het privé is. Mocht iemand het mij vragen en toch een antwoord willen, zou ik vooral zeggen dat het veel minder is dan anderen zouden kunnen denken. Zo kunnen mensen ook geen opmerkingen maken over de hoeveelheid geld die jij op je rekening hebt staan.


35. In welke winkel(s) kom je graag? Ik vind bijna alle winkels wel leuk. Woonwinkels: Søstrene Grene, Loods 5, Sissy Boy, Ikea, It's Loft, Flying Tiger en Vt Wonen (Online). Basic winkels: Hema, Xenos, Blokker, Action en oude boekenzaken. Kledingwinkels: Zara, Mango, Bershka, H&M, Pull & Bear, Abercrombie & Fitch, the Sting, Pimkie, Topshop, Forever 21, Urban Outfitters, Hollister, Primark etc. Dit zijn ook meteen mijn favorieten die ik graaf bezoek tijdens een dagje winkelen. Verder heb ik geen voorkeur voor bepaalde winkels, maar wel voor bepaalde soorten winkels: ruim opgezet, goed verlicht en overzichtelijk. Ik kan me er ook aan ergeren als er in kledingwinkels van alles op de grond is gegooid.


36. Welk drankje bestel je in een café? Hoewel je me zelden in een café zal vinden, hangt mijn drankje natuurlijk af van de gelegenheid. Dat kan gaan van een vruchtensapje, een limonade tot thee met een fruitsmaakje.


37. Weet jij wanneer het tijd is om te vertrekken? Als het tijd om naar huis te gaan weet ik meestal wel wanneer het tijd is om te vertrekken. Als het tijd is om ergens heen te gaan weet ik dat meestal ook niet, maar vertrek ik te vroeg. Ik ben volgens mij nog nooit ergens te laat gekomen.


38. Als je voor jezelf zou beginnen, als wat zou dat dan zijn? Aangezien ik al voor mezelf bezig ben sinds ik ben geboren, heb ik al wat ervaring in wat ik goed kan ☺. Ik zou graag een ondernemend beroep willen doen zoals het starten van een eigen webshop. Het probleem is dat ik daar eerst veel in moet investeren en de vraag is of je er alles weer uit krijgt én of het vervolgens winstgevend is. Met de sterke toename van internetgebruikers is er meer vraag naar online webshops, een goed moment dus! Een nadeel is dat er meer concurrentie is en dat het steeds moeilijker wordt om uniek te blijven.


39. Wil jij altijd winnen? Ja, best wel. Het probleem is dat je er vaak te veel moeite insteekt dan nodig is. Altijd de beste willen zijn, is best vermoeiend en daarom geef ik er niet zoveel om.


40. Ga je naar de kerk? Nee, ik geloof niet dat Jezus de zoon van God is dus ik ben niet christelijk en daarom ga ik niet naar de kerk. Ik vind wel dat iedereen een gevoel van bewondering/eerbied moet hebben voor elkaar en rekening moet houden met de gedachten van een ander.


41. Welk cijfer zou je aan je gezicht geven? Als ik mijn gezicht zou moeten waarderen, zou ik het een zes geven op een schaal van tien. Vandaar dat ik ook niet al te veel in de spiegel kijk. Nee grapje! Ik vind dat ik best wel een bolle neus heb en ik zou graag een andere gezichtsvorm willen hebben. 42. Was je goed op school? In presentaties en verslagen maken ben ik best wel goed. Talen spreken gaat me ook vrij gemakkelijk af, maar natuurkunde en scheikunde wat minder. Die kies ik dan ook lekker volgend jaar niet.


Mocht je de vragen ook willen beantwoorden, neem ze dan gerust over. Ik zou het leuk vinden als je me erin tagt!


Wat is jouw guilty pleasure



bottom of page