top of page

Hey! Welkom op mijn blog Happy Friyay. Op dit kleine stukje internet heb ik zo'n 5200 volgers. Je kunt hier elke vrijdag (friyay!) een nieuw artikel verwachten. Heb je
vragen of opmerkingen? Je kunt altijd hier contact met me opnemen.

Stay connected

  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon

⋆ Challenge: de naam van mijn blog ⋆


Hey! Het is weer eens tijd voor een challenge en ik doe mee. Hare Maristeit heeft de 30 day blog challenge (Nederlandse versie) bedacht en het leuke is dat er geen spelregels zijn! Je bent niet verplicht om dertig dagen achter elkaar een artikel te plaatsen en je hoeft ook niet over alle dertig onderwerpen wat te schrijven. Gedurende de zomervakantie zijn er veel bloggers die wat minder hooi op hun vork nemen en minder bloggen. Maar er zijn ook juist bloggers die méér tijd hebben om te bloggen en wellicht inspiratieloos zijn. Hieronder de lijst met alle dertig onderwerpen:

 

1. Naam van mijn blog 2. Mijn favoriete quotes 3. De inhoud van mijn tas 4. TV-programma waar ik aan mee zou willen doen 5. Vijf bloggers die ik volg 6. Waar word ik blij van? 7. Verzamelingen en obsessies 8. Als ik de loterij win, dan... 9. Gênante momenten 10. Mijn drie beste & slechtste gewoontes en eigenschappen 11. Piercings & tattoos 12. Hoe gastvrij ben jij? 13. Mijn favoriete film 14. Ik ben bang voor... 15. Wat ik vroeger wilde worden 16. Mijn mooiste vakantie 17. Blogpraat: mijn doelen & desillusies 18. Mijn vijf favoriete gerechten 19. Liefste cadeau dat ik ooit heb gekregen 20. Celebrity Crush 21. Hoe ziet mijn dag eruit? 22. Social Media en ik 23. De inhoud van mijn koelkast 24. Wat ik nog wil leren 25. Vijf dingen waar ik niet zonder kan 26. Mijn favoriete outfit 27. Mijn (t)huis 28. Vijf leuke YouTube filmpjes 29. Mijn eerste baantje(s) 30. Favoriete kinderboek

 

Ikzelf zal niet over alle onderwerpen een artikel schrijven. Dat komt omdat ik er dan al over heb geschreven of omdat ik het niet relevant genoeg vind voor mijn blog. Elk onderwerp van deze challenge zal in principe als extra artikel online komen zodat mijn eigen onderwerpen voorrang hebben.

 

Opdracht 1 van de 30 Day Blog Challenge: De naam van mijn blog. Mijn blog heet, tromgeroffel…: ‘Happy Friyay’. Hoe kwam ik daarbij en ben ik nog steeds blij met deze naam?


Waarom koos ik voor deze naam? Ik betwijfel of ik ooit al een keer hierover heb geschreven in de 1000 vragen aan jezelf serie, maar ik ga het je nu uitleggen. Op 23 augustus 2015 heb ik mijn blog gelanceerd op Wordpress. Bij elke website begin je met het kiezen van een layout en maak je een domeinnaam aan. Ik had voor mezelf een paar eisen waaraan de domeinnaam moest voldoen: het zou het liefst een Engelse naam moeten hebben om meer bekendheid te genereren, de naam moet je niet zat worden en moet dus met de tijd mee kunnen gaan en met de naam zou je meteen mijn blog moeten herkennen. Om inspiratie op te doen keek ik op Pinterest en daar kwam ik bij mijn eigen bord met quotes over dagen van de week. Ze zijn én Engels én gaan met de tijd mee. Hier moest ik dus wat mee doen. Ik ben begonnen met het schrijven van namen op papier. Ik kwam op dingen zoals 'Bonjour Monday', 'Hello Sunday' etc. Maar omdat ze Engels zijn, is dat kans ook groot dat zulk soort namen bezet zijn. Uiteindelijk kwam ik op namen zoals monyay, sunyay, maar 'friyay' vond ik toch het mooist klinken. 'Yay' klinkt als een feestje dus werd het 'Happy Friyay'. De naam voldoet aan alle eisen en ik ben er nog steeds ontzettend blij mee. Je kunt ook een verband leggen tussen mijn naam en mijn blog, want (bijna) iedere vrijdag komt er een artikel online. Ik vind de naam nog steeds origineel en ik zou hem zo weer kiezen.


Waarom happyfriyay.wix.com en geen happyfriyay.nl/com?

Dit komt omdat ik vind dat mijn blog nog niet genoeg publiciteit oplevert en ik het nog niet de moeite waard vind om een betaalde naam te registreren. Ik zou het heel graag willen, maar hier wacht ik nog even mee. Als ik een domeinnaam zou moeten kopen ga ik voor .com omdat mijn naam Engels is en ik vrij veel bezoekers heb vanuit het buitenland.


bottom of page