top of page

Hey! Welkom op mijn blog Happy Friyay. Op dit kleine stukje internet heb ik zo'n 5200 volgers. Je kunt hier elke vrijdag (friyay!) een nieuw artikel verwachten. Heb je
vragen of opmerkingen? Je kunt altijd hier contact met me opnemen.

Stay connected

  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon

⋆ Personal: 1000 vragen aan jezelf (Deel 4) ⋆

Hey! Het overkomt me niet zo vaak dat ik zin of tijd heb om een serie als deze verder te zetten. Meestal heb ik er na een tijdje genoeg van of vergeet ik om een nieuwe episode te maken. Voor de 1000 vragen aan jezelf serie ben ik nog niet op het punt gekomen dat het me verveelt. Integendeel, het is juist leuk om deze vragen te beantwoorden als je even een moment niks te doen hebt. Hier komen opnieuw 14 vragen. Over buitenaards leven, verjaardagen en over de eerste zoen. Lees je mee?


43. Hoelang sta je gemiddeld onder de douche? Doorgaans zo’n 8 à 12 minuten, eerder korter dan langer.


44. Denk je dat er buitenaards leven bestaat? Dat hangt er natuurlijk vanaf wat je onder het woord leven beschouwt. Als het dezelfde definitie is als op 'aarde', worden we volgens mij omringd door buitenaards leven.


45. Hoe laat sta je meestal op? Dat ligt eraan of het een doordeweekse dag is of weekend. Op een normale schooldag is dat doorgaans 6.45 (8.00 beginnen) en in het weekend na half tien. Nu in de vakantie is mijn ritme totaal anders, dus sta ik om elf uur op. ☺


46. Vier je altijd uitgebreid je verjaardag? Meestal niet op de dag zelf. Mijn verjaardag valt sinds dit jaar net buiten de meivakantie, dus het is gewoon een 'werkdag' met veel leerwerk wat ook moet worden gedaan. Op de dag zelf komen vaak alleen mijn opa en oma op visite. Meestal vier ik later een feest voor de rest van mijn familie en vrienden. Ik vier het dus niet uitgebreid omdat ik het gewoon als een normale dag zie.


47. Hoe vaak per dag kijk je op Facebook? Ik heb geen Facebook. 48. Wat is je favoriete ruimte in huis? Dat zal mijn kamer zijn, waar mijn bed staat, mijn laptop en alle andere vertrouwde spullen.


49. Wanneer heb je voor het laatst een huisdier gehad? Ik wilde eerst zeggen dat dat alweer acht jaar geleden is dat ik voor het laatst een huisdier heb gehad. Dat was Tommie, een rode dikke kat. Maar ik kom er zojuist achter dat ik vorig jaar ook twee vissen heb gehad. ☺


50. Wanneer ben je op je best?

Als iemand mij een compliment geeft en zegt waarin ik goed ben. Maar ook als ik een goed cijfer heb of als ik iets heel bijzonders heb meegemaakt.


51. Met wie zoende je voor het eerst? Zo’n vraag behoort volgens mij tot mijn privé-leven. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik nog nooit met iemand heb gezoend op een familiezoen na. 52. Welk boek heeft veel indruk op je gemaakt? Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht maakte veel indruk op me door de sfeer die het oproept. Het is een behoorlijk indrukwekkend boek. Ik ben helemaal niet zo van het lezen van boeken, maar ik vind dat iedereen dit boek op zijn minst moet hebben gelezen. De schrijver, Mark Haddon, beschrijft op ontroerende en grappige wijze de wereld van een autistische jongen (Christopher). Je krijgt een speciale toegang in Christopher's brein. De vijftienjarige jongen weet veel van wiskunde, maar weinig van mensen. Hij houdt van lijstjes, patronen en de waarheid. Verder houdt hij er niet van om te worden aangeraakt en communiceren is vaak lastig, omdat mensen hem niet begrijpen. In het boek staan ook heel veel voorbeelden van hoe hij de wereld bekijkt.


53. Hoe ziet je ideale trouwjurk eruit? Zelf ben ik niet zo'n jurk-mens en daarom zou ik eerder kiezen voor wat anders, iets unieks. Laat ik het er maar op houden op iets wat ik nadien nog kan dragen op feestelijke of belangrijke momenten. Het hoeft dus niet per se een echte bruidsjurk te zijn, maar het moet absoluut wit zijn.

54. Ben je bang in het donker? Ik denk het niet. Zijn er tegenwoordig in Nederland nog plekken donker dat donker genoemd mag worden? Voor zover ik het weet zie je in elke straat wel verlichting. Anderzijds is er wel een donkerte van de binnenkant van sommige mensen, dat ik wel een beetje griezelig vind.


55. Welke sieraden draag je dagelijks? Ik draag altijd mijn zilveren of zwarte Cluse Watch en eventueel nog een gouden ketting met driehoekjes van Six.

56. Vinden kinderen jou leuk? Geen idee, dat hangt af van de kinderen zelf en van de ouders die de kinderen beïnvloeden. Als kinderen mij aankijken glimlach ik altijd en dan zwaaien ze meestal terug, dus ik denk van wel.


Mocht je de vragen ook willen beantwoorden, neem ze dan gerust over. Ik zou het leuk vinden als je me erin tagt!


Vier je altijd uitgebreid je verjaardag?


bottom of page